onsdag 3 april 2013

Välkommen Härliga Vår!







Gula tulpaner som solsken, "videkissor" och 
söta små påskhäxor har vi haft här hos oss under helgen som varit...
och jag kände att det var något jag ville föreviga i mitt minne :)

Jag brukar alltid tycka att påsken kommer med våren.
Solen skiner och dagarna blir ljusare och varmare för varje dag som går...
En ganska klottig tid när snön smälter, det märks tydligt när man har småbarn och djur!
Men med lite tålamod så har vi snart här en riktigt vacker vår och sommar,
 när gräs och träd börjar grönska och blommorna så småningom börjar blomma där ute.
Redan kan man höra det vackra fågelkvittret och se nya fåglar med vackra gula och gröna färger som nu har börjat äta av de frön som vi satt ut till dem.

Kärleken är tålmodig

Det var något jag också behövde påminna mig själv om idag.
Tålamod är inte naivt, det väntar, det lyssnar, det får ta tid...
liksom våren.


Önskar er alla en skön vår 
med mycket kärlek och tålamod :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...